Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Mozgásformák, sport

A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban

A funkcionális tréningről elméletben és gyakorlatban A funkcionális tréninget korunk emberi szervezetre ható negatív jellegzetességei hívták (újra) életre. A rosszul rögzült mozgásminták, az ülő és inaktív életmód, a stresszes életvitel mind hozzájárulnak az emberek fokozatosan romló életminőségéhez. A rohanó élet mellett kevés idő marad a testedzésre is, emiatt egyre nagyobb az igény arra, hogy rövid idő alatt minél több képességet fejlesztve váljunk egyszerre ellenállóbbá, erősebbé, gyorsabbá, hajlékonyabbá és nem utolsó sorban szemrevalóbbá. :)
A funkcionális gyakorlatok segítségével sokkal nehezebbé, hatékonyabbá, színesebbé és izgalmasabbá válnak az edzések, de a legfontosabb, hogy ez a fajta mozgás sokkal jobban felkészíti a szervezetünket a való életben jelentkező kihívások legyőzésére.


A funkcionális tréning tehát - ha a legegyszerűbben szeretnék fogalmazni - összetett gyakorlatokból álló mozgássorokat jelent. Valójában funkcionális gyakorlat bármi lehet, ahol több izomcsoportot, ízületet mozgatunk, dolgoztatunk egy időben. Ezáltal sokkal nagyobb figyelem kerül a test középpontjára is a hasizmok, mély hátizmok megfeszítésével. Az egész testet egységében kezeljük, a mozdulatokat folyamatosan végezzük, az izmokat nem elkülönülten, hanem együtt dolgoztatjuk. Életszerű, a mindennapokban gyakran előforduló mozgássorokat próbálunk szimulálni. Ennek oka, hogy a való életben sem megtámasztva vagy kizárólag két dimenzióban dolgoztatjuk az izmainkat. Gondoljunk csak arra, amikor például leveszünk valamint a polcról, lehajolunk valamiért, felemeljük a gyermekünket stb.

Összefoglalva tehát azoknak ajánlom ezt az edzéstípust, akik időhiányban szenvednek, de nem szeretnék, ha ez a sporttevékenységük rovására menne. Akik az összes kondicionális képességüket átfogóan szeretnék fejleszteni, ezáltal megfelelő külalakot elérni. A funkcionális tréning rendszeres végzésének eredményeként egy – a mindennapi kihívásoknak remekül megfelelni tudó - jól működő és esztétikus külsővel leszünk gazdagabbak.



Kis edzőgárdánk (Csarnai Szilvia, Bitter Benedek, Kiss Anita) lelkes híve a funkcionális tréningnek, valamint a szabadban való testedzésnek, ezért megalapította Funkcionális Tréning Felsőfokon Marina part elnevezésű csapatot. Csodálatos Duna-parti környezetben, friss levegőn, szakavatott irányítás mellett, jó hangulatú edzéseket garantálunk a hozzánk csatlakozóknak.

2012. május 7-étől három, különböző, de ugyanazon rendezőelv – a FUNKCIONALITÁS - mentén felépülő tréninget kínálunk a mozogni vágyóknak:

- A bodyART Deep Work esetében a funkcionalitás a saját testsúllyal végzett gyakorlatokban ölt testet. Ebben az óratípusban a yin és a yang ellentétpár a meghatározó elem, ami a gyakorlatban a kardio- és az erőgyakorlatok váltakozását jelenti.

- A BootCamp a szabadtéri edzések királya, mivel nem csak rendkívül hatékony, hanem nagyon szórakoztató is. A párban és csapatban végzett rendkívül sokféle funkcionális gyakorlat elősegíti, hogy a közös munka adta motiváció hatására elérjük a teljesítőképességünk határát.

- A TRX egy „hordozható fitnesz terem”, egy zseniális mobil, funkcionális tréning eszköz, amellyel az összes kondicionális képesség remekül fejleszthető.

Bővebb információk a facebookon a Funkcionális Tréning Felsőfokon Marina part cím alatt vagy a http://www.szemelyiedzes.net oldalon.




(A cikket beküldte: Pankova)


Végre elhatároztam magam! Lefogyok! De miért csak jó alakú lányok vannak a konditermekben?
Úgy vettem észre, hogy ahova én járok konditerembe, ott csak jó alakú lányok (és persze pasik) vannak. Vajon mindenhol így van ez? Gyerünk "duci sorstársaim" fogjunk össze, és mutassuk meg, hogy mi is képesek vagyunk a mozgásra! »

Az én 90 naposom
„Ha most szakítasz velem, nem lesz sosem másik pasid, mert ronda vagy és kövér” – kaptam meg ezt a mondatot 3 évvel ezelőtt, 173 centi magasan, 59 kilósan. Én mégis szakítottam, majd rám talált jelenlegi párom - és minél boldogabb lettem, annál... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.90naposdieta.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) 90naposdieta.hu | WebMinute Kft.