Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Mozgásformák, sport

A túledzés komoly gondot okozhat!

Fittnek lenni nagyon trendi manapság, de nem biztos, hogy mindig egészséges. Aki túl sokszor, túl sokáig és túl erősen edz, egyáltalán nem használ a szervezetének, sőt, árt vele.

A hobbisportolóknak gondot okozhat a túl sok edzés?

Igen, legfőképpen nekik. Mivel a profi sportolóknak profi trénerük van, akik személyre szóló edzéstervet készítenek. Azonban a tudatlanok sokszor terv nélkül edzenek, főleg azért, hogy az áhított súlyt vagy karcsúságot elérjék. Ezért a szervezetüket túlterhelik. Ugyanez a jelenség figyelhető meg azoknál is, akik hosszú ideig nem tudtak tornázni, majd hirtelen ugyanott akarják folytatni, ahol abbahagyták.

Miért egészségtelen a túl sok sport?

A sok sport alapvetően nem egészségtelen, aki fitt, annak nem árt. Azonban minden a megfelelő sporton, időn és mennyiségen múlik. Azért, hogy eredményt érjünk el, bizony szükség is van arra, hogy kicsit túlterheljük magunkat. Azonban tartsunk szünetet az egységek között. Ha ezek a szünetek nem elég hosszúak és a torna túl nehéz, a szervezet nem hogy javítja az eredményét, de romlik majd a kondíciónk.

Mi történik, ha túl sokat edzek, és nem pihenek eleget?

A teljesítmény nem csak hogy stagnál, de romlani is fog. A túlterhelésre a szervezet fájdalommal reagál, sok sérülés, húzódás és gyulladás lesz az eredmény. Az is előfordulhat, hogy az izmok megmerevednek, és nem tudnak ellazulni. A túl magas vérnyomás, alvás- és koncentrációs problémák, fejfájás, nyugtalanság és állandó megfázásos tünetek kísérik majd a túlzásba vitt edzéseinket.

Mik az első figyelmeztető jelek?

Ha pl. futásnál az eredményeid nem javulnak, ha a pulzusod magas és nem csökken tovább, esetleg képtelen vagy több súlyt megemelni már egy ideje. És egyáltalán fáradt vagy és kedvetlen. A szervezeted rengeteg szignált ad, hogy tarts egy kis szünetet végre.

Hogy lehet túllendülni a túlzásba vitt edzés szindrómáján?

Azonnal húzd be a féket! Két hétig lazíts és hagyd, hogy a szervezeted regenerálódjon! És a szünet után semmiképpen ne akard megint a megszokott edzésmennyisséget magadra erőltetni.

Alapszabályok kezdőknek!

- először kevesebb, majd hosszabb ideig edzeni
- az első hetekben bőven elég napi fél óra edzés
- szünetek betervezése, legalább minden 2. nehezebb gyakorlat után. Különösen erős edzés után 48 óra a limit.


Szerző: Sáfrány Zsófia
Megjelent partneroldalunk, az Ezoterikus.hu hozzájárulásával.


Kalóriaégetés LUSTÁKNAK :)
Január. Az a hónap, amikor a fejem a falba verem (150 kcal/óra), miért ettem olyan sokat az ünnepek alatt és miért hagytam, hogy az amúgy sem kívánatos plusz kilók száma tovább növekedjem rajtam. De sebaj, itt a megoldás! Égessünk kalóriákat! Csak az a baj, hogy... »

Könnyített 90 napos fogyókúrám
90 napos fogyókúrába kezdtem, de nem igazán bírtam az eredeti szabályokat. Módosítottam rajta egy kicsit és így is sikerült 13 kilót fogynom. Remélem tudok segíteni azoknak, akik hozzám hasonlóan nehéznek találják az eredeti 90 napost. »





Minden jog fenntartva © 2019, www.90naposdieta.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) 90naposdieta.hu | WebMinute Kft.