Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Mozgásformák, sport

Bodyrock

A gyors fogyás és izmosodás titka

Akinek nem az a célja, hogy "csak" leadjon pár kilót (ami, valljuk be őszintén, nagyon nehéz), aki izmosabbá szeretne válni, vagy aki szálkásítani szeretne, az válassza ezt az új mozgásformát!
A bodyrock nem más, mint egy HIIT, azaz High Intens Interval Training, magyarul magas intenzitású intervallumedzés. Ennek lényege, hogy a nagy intenzitású és pihenő szakaszokat váltogatni kell edzés közben gyorsan egymás után.


Miben más ez, mint a többi edzésforma? Jó ideig az egyenletes tempójú edzést istenítették az emberek, vagyis egyenletes tempóban mozogtak zsírégetés céljából, ha fogyni akartak. Aztán a kutatások bebizonyították, és a tapasztalat is azt mutatta, hogy ez nem így van. Az intenzív edzések, mint a bodyrock is, nagyon felgyorsítják az anyagcserét, így segítik a fogyást. A felfokozott anyagcserének köszönhetően a zsírégetés is intenzív, mert az edzés során felpörgetett anyagcserét a szervezet próbálja visszaállítani az edzés előtti szintre. Ehhez viszont oxigénre van szüksége a szervezetnek, ami pedig az oxigénfogyasztás általi energianyeréshez rendesen égeti a kalóriát. Konkrét példaként említeném a kocogást. Az egyenletes tempóban való futás nem égeti ugyanolyan intenzitással a kalóriát, mint a sprint-kocogás-tempós futás váltakozása, váltogatása.

Tehát a bodyrock nagyon nagy előnye, hogy a ráfordított idő arányában a legtöbb kalóriát elégető edzésforma. Húsz perc jól összeállított intervallumedzés simán felveszi a versenyt egy órányi egyenletes tempójú kocogással!

Az interneten található bodyrockos videofelvételek láttán (érdemes megnézni!) kétségeim támadtak, vajon kibírok-e 60 perc kemény „testépítést”. Valószínű, mindenki megretten, ha intenzív izomerősítő órára készül. Így voltam ezzel én is. Mégis belevágtam.

A legkeményebb az első óra volt. Másnap ki sem bírtam kecmeregni az ágyból. A legalapvetőbb mozdulatok is fájdalmasak voltak. Nem bírtam mozdulni, lépcsőzni, gyalogolni, felemelni a karom-lábam. Miért is?

Tulajdonképpen minden egyes órán minden izomcsoportot átmozgatunk és erősítünk úgy, hogy fél-egy percenként más-más gyakorlatot végzünk pl. a hasizomra. Bemelegítésként (és zárásként, levezetőként) ugrókötelezünk. Most már értem, hogy a bokszolók miért használják ezt a gyerekeknek szánt játékszert tornaeszközként! Ezután a láb, a kar, majd a törzs izmait erősítjük ugyanazzal a módszerrel. Tehát 6-10 percen keresztül ugyanazt az izomcsoportot erősítjük, de percenként más-más gyakorlattal, és közbeiktatunk 10-30 másodperces szüneteket-pihenőket, miközben nem állunk le teljesen, hanem sétálunk, vagy ellazítjuk izmainkat. Az elsődleges és legfontosabb az óra eleji és végi izomnyújtás, nehogy megrövidüljenek, mert intenzíven igénybe vesszük azokat.

Saját tapasztalatok:

1. Izomláz, izomláz, izomláz! Mindenhol, és másnap meg harmadnap jelentkezett! Tehát jól végeztem a gyakorlatokat, és átléptem testem jelenlegi erőnlétének, erősségének határát, képes vagyok erősebb edzéstervek végrehajtására is.

2. Nem is a gyakorlatok végrehajtása volt nehéz, hanem a súlyok és egyéb eszközök emelgetése, használata, bár sok gyakorlatnál csak saját súlyunkat használtuk. Mint minden testmozgáshoz, ehhez is hozzá kell szoknom!

3. Hihetetlenül gyorsan erősíti kondíciónkat, állóképességünket! Lihegtem, kapkodtam a levegőt az óra első perceiben, de utána rájöttem, hogy egyenletes és intenzív lélegzéssel ezt megelőzhetem (orron be, szájon ki).

4. A 60 perc olyan gyorsan telt el, észre sem vettem, hogy megizzadtam, de nagyon. Sőt azt is csak hazafelé menet és másnap éreztem, hogy borzasztóan elfáradtam.

Mire jó még a bodyrock?

Felkészít a stresszhelyzetekre, a mindennapi életben lezajló nyugalmi időszakok és (pozitív vagy negatív) stresszhelyzetek pillanatok alatti váltakozására. Vagyis ezzel az edzéssel a szervezet megtanul nagyon gyorsan reagálni ilyen helyzetekre.

Talán az egyik legnagyobb előnye, hogy a gyakori intenzitásváltások miatt nem lehet megunni. Kitartás kell hozzá! Ehhez pedig egy dolgot kell tudni: minden a fejben dől el!

Szerző: Huszár Kata
Megjelent partneroldalunk a Netbarátnő hozzájárulásával.
(A cikket beküldte: netbarátnő)



Ha nem megy
Kinek nincsenek olyan napjai, amikor egyszerűen nem megy? Amikor csábítóbb az ágy vagy a kanapé, mint a tornaszőnyeg vagy a szobabicikli? Velem sűrűn megesik, és bizony lelki nyomot hagy. Ahhoz, hogy ne vesszen el a lendületünk ezeket a lelki nyomokat is el kell tüntetnünk. A jelszó: pihenés! »

Gyakori kérdések a 90 napos diétáról
A 90 napos diétáról általában egy egy oldalas leírás kerül a kezünkbe. A kezdetek már nehezen indulnak, hiszen nehéz bizonyos ételekről eldönteni, melyik napra passzolnak és a java még csak ezután következik, szinte minden napra jut egy kérdés. Ebben próbálunk... »





Minden jog fenntartva © 2018, www.90naposdieta.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) 90naposdieta.hu | WebMinute Kft.