Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: 90 napos diéta leírások

A 90 napos diéta megcáfolása

A 90 napos diéta egy nagyon népszerű fogyókúrás módszer, amit én kifejezetten károsnak tartok. Szerintem az egészség sokkal fontosabb, mint a szépség. A cikk olvasása után remélem mindenki ráébred, miért káros ez a diéta. Ezt a cikket több edző kollégámmal megosztottam. Mindegyik azt mondta, hogy jó, hogy megírtam, mert tőlük is sokan kérdezgetnek a 90 naposról és elmondják, hogy ez igazából nemhogy nem használ, hanem még ront is a helyzeten.

„A diéta lényege a szétválasztás. Ez azt jelenti, hogy a gyomorba mindig egyféle táplálék jut, amit így könnyen lebont. A napok sorrendjét mindenképpen be kell tartani. A diéta a fehérjenappal kezdődik, ezt követi a keményítőnap, szénhidrátnap és gyümölcsnap, majd ismét a fehérjenap következik, így követi egymást a 4 nap sorban, 90 napon át. A diéta alatt havonta egyszer víznapot kell tartani, amely gyümölcsnap után következik, utána pedig fehérjenap jön. Cukormentes kávé és tea korlátlan mennyiségben fogyasztható.

A reggeli minden nap ugyanaz: gyümölcs, esetleg 100 %-os, cukor hozzáadása nélkül készített gyümölcslé. Gyümölcs a délelőtt folyamán is fogyasztható, ebéd előtt egy órával azonban már nem. (A banán is gyümölcs, tehát ez is ehető.)”

Nézzük a tényeket!

„A 90 napos diétát állítólag amerikai sportorvosok dolgozták ki.”

Ezt írja az egyik portál. Azt viszont nem írja, hogy kiknek írták fel ezt a diétát. Időseknek, gyomorpanaszokban szenvedőknek? A diétákat az orvosok valakiknek felírják pl. cukorbetegeknek, de az egy egészséges embernek nem lesz jó. Ez a helyzet ezzel is, nem tudjuk, kiknek szól, így VESZÉLYES.

Már ennyi is elég lenne, de ennél sokkal rosszabb a helyzet.

„A reggeli minden nap ugyanaz: gyümölcs”

Reggel az ember gyomra savas állapotban van. Ezt semlegesíteni kellene valamilyen lúgos dologgal vagy felszívni pl. kenyérrel, zabpehellyel. A gyümölcsök nagy része savas. Ezzel csak növeljük a gyomor savasságát, egészen délig. A víznap esetén pedig végig savban van a gyomor. A savas környezet émelygést, rosszullétet és akár gyomorfekélyt is előidézhet.

Miért kellene szétválasztani a makro tápanyagokat?

Minden nap szükségünk van fehérjére, zsírra és szénhidrátra is, mivel ezek folyamatosan ürülnek a szervezetből. Ha szétválasztjuk és egy-egy nap csak egyfajtát eszünk, akkor hiány lép fel. Na, ez már gond. A fehérjehiány okozhat zsírmájat (szteatohepatitisz a zsírok egy fajtájának a triglicerideknek túlzott felhalmozódása a májsejtekben), vizeletben csökkent nitrogén kiválasztást, károsodott immunválaszt, pókhasat, alsó végtagi vizenyőt stb. Ennél a diétánál nagy eséllyel lép majd fel, mivel csak minden 4.-5. nap ehetsz fehérjét.
Az izom is fehérjéből áll. Az az izom, ami égeti a kalóriákat. Ha nincs fehérje, akkor leépül az izom, ami így kevesebb zsírt éget. Nem ez lenne a 90 napos diéta lényege, mármint a zsírégetés? Lehet, hogy én értettem félre és csak könnyebbek akarnak lenni az emberek és nem zsírmentesek. Ha ez így van, akkor jó ez a diéta, mivel az izom nehezebb, mint a zsír, és így nagy lesz a fogyás mértéke.

Egyébként ez a szétválasztás csak annak látszik. Azt írja, hogy van fehérje, szénhidrát, keményítő, gyümölcsnap. A gyümölcs az mi? Az szénhidrát. A keményítő az mi? Az is szénhidrát. Egyszerű, minden szénhidrátnak számít, ami a földből nőtt ki vagy abból készült. Akkor hol is van a szétválasztás? Erre van egy jobb megoldás, ha mindenképpen válogatni akar az ember, bár szerintem felesleges. Az olyan ételeket, amik gyors felszívódásúak, azokat esszük előbb és a lassúakat utána, persze egy étkezésen belül. Ennyi az egész.

Szénhidrátnap:
EBÉD: Főtt tészta vagy pizza. Vagy bármilyen sós sütemény (egy adag pizzának megfelelően). Ízesítésként paradicsomszósz vagy kevés zöldség használható.
VACSORA: Két kisebb szelet torta vagy 2-3 apró kalács, esetleg 3 gombóc fagyi, és 1 szelet étcsokoládé. (Aki nem kívánja az édes ízeket, ehet sós süteményt is…)

Ezt írja étrendnek szénhidrátnapra. Tészta, pizza, torta? Ez igen mondhatom! Fehér liszt és cukor a szervezetnek. Annak a szervezetnek, aminek csökkent a kalóriaégető képessége az izom veszteség miatt. Ezt nem tartom valami diétás dolognak.

4. nap: Gyümölcsnap:
EBÉD: Bármilyen gyümölcs, korlátlan mennyiségben.
VACSORA: Bármilyen gyümölcs, minden mennyiségben!

Ez itt a gyümölcsnap étrendje. Korlátlan gyümölcsfogyasztás? Ha valaki egész nap csak banánt eszik pl. egy kilót, annak tuti hízás lesz a vége. A banán egy különleges gyümölcs, mivel sok fajta gyümölcscukor van benne. 100 g banán, ami kb. 1db tartalmaz 25 g szénhidrátot. A napi szh. szükséglet háromszorozva a testsúllyal. Ha megeszel 10 banánt az egy 83 kilós ember napi adagja. Ennyit a korlátlan mennyiségről.

Megnézném ezt a diétát ellenőrzött körülmények között. Kíváncsi lennék, hány kiló volt az izom és a zsír veszteség.

Ha tényleg fogyni szeretnél, az egészséged megőrzése mellett, akkor hagyd ezt a diétát. Inkább csináltass egy étrendet szakemberrel, az legalább személyre szabott és ellenőrzött.

Fittséget kívánok!
(A cikket beküldte: atifitness)



Talán ez lesz a nekem való!
Tavaly szeptemberben elkezdtem egy diétát. Sok zöldség, gyümölcs, csirkemell, sok folyadék és mozgás. A köreteket, tésztát, lisztet, kenyeret, cukrot és a csokit, ami a legnehezebb volt, kizártam. Decemberig csináltam, meg is volt az eredménye, 14 kiló lement, de aztán jött a karácsony! »

Mit kell másként tennem?
Napjainkban az átlagember életmódja hagy némi kívánnivalót maga után. Legtöbbünkkel így van ez. Nem élünk egészségesen, gyorsételeket fogyasztunk, nem mozgunk eleget, és nem is pihenünk annyit, amennyi szükséges lenne. Mindez rendkívül sok veszéllyel járhat. »





Minden jog fenntartva © 2018, www.90naposdieta.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) 90naposdieta.hu | WebMinute Kft.