Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Mozgásformák, sport

6 tuti tornatipp számítógép előtt ülőknek

A számítógép előtt ülés szinte mindentől elveszi az energiát. Ez az életforma sokszor felelős a súlyfeleslegekért, a nyak, hát, derék, izom, és egyéb fájdalmakért is!

És az előző fájdalmakon túl súlyosabb esetekben a mozgáshiánytól könnyen kialakulhat állandó idegesség, ingerlékenység, fokozottabb esetben depresszió, és mozgásszervi betegségek is!

Ezek a problémák könnyen alakulnak ki, és fizikai állapotunk mellett lelki egyensúlyuunk is kibillen a helyéről. És amilyen gyorsan megjelennek a problémák, olyan nehéz őket elkerülni. De van megoldás? Mi lehet az, ami az állandó időhiány mellett is alkalmazható?

Nézzünk néhány használható tippet azoknak, akik rendszeresen a számítógép előtt dolgoznak. Ici-picivel több mozgás, néhány perces lazítások, gyakoribb szellőztetés melletti légzőgyakorlatok, séta a háztömb körül. Ezek a kis mozzanatok már elégségesek ahhoz, hogy a súlyos problémákat elkerüljük.

6 tipp a mindennapokra!

Fontos, hogy a mindennapi, monoton munkarendbe apró mozgásokat iktatássunk be. Minden órában 2-3 percet szánjunk kezünk, karunk és hátunk nyújtóztatására, így segíthetjük elő a problémamentes vérkeringést.

Végezzünk törzskörzéseket, emellett fejünket is forgassuk jobbra majd balra legalább tízszer. Nyújtózkodjuk felfelé - lábujjhegyre állva - váltott karral tízszer.

Csak szükség esetén használjuk a légkondícionáló berendezéseket, gyakran szellőztessünk, engedjük be a friss levegőt.

Félóránként álljunk fel és menjünk át egy másik íróasztalhoz vagy szobába, igyunk frissítőt. Ha van lépcső 1-2 emeletet gyalogolhatunk.

Nagyon fontos és hasznos a szem- és a nyakizmok kilazítása, legalább félóránként. Vegyük le szemüvegünket (ha van), távolodjunk el a monitortól. Nézzünk egy más irányba, a lényeg, hogy alaposan ellazítsuk az egy pontba fókuszáló szemizmainkat!

Természetesen sokat segíthetünk magunkon azzal, ha hetente eljárunk úszni, tornázni, gyalogolni, futni.

Erővel feltöltő és nyugtató hatású lehet a meditáció, relaxáció, társas tánc is.

Megjelent partneroldalunk, az Ezoterikus.hu hozzájárulásával.


A túledzés komoly gondot okozhat!
Fittnek lenni nagyon trendi manapság, de nem biztos, hogy mindig egészséges. Aki túl sokszor, túl sokáig és túl erősen edz, egyáltalán nem használ a szervezetének, sőt, árt vele. »

90 napos mintaétrendek
A 90 napos diéta lényege ugyebár, hogy különböző étrendű napok követik egymást: protein nap, keményítő nap, szénhidrát nap és gyümölcs nap. Egy idő után az ember kifogy az ötletekből, mit is ehet ezeken a napokon. A következő lista ebben nyújt egy kis segítséget... »





Minden jog fenntartva © 2019, www.90naposdieta.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) 90naposdieta.hu | WebMinute Kft.